PROGRAM ANS (2)

Stručný nástin dopravní politiky ANS

aliance13. březen 2017

Svobodný a zodpovědný občan musí mít možnost volby nejen každé čtyři roky, ale také denně, pokud jde o volbu způsobu dopravy.

Odmítáme nejrůznější formy nátlaku, kterými jsou lidé naháněni do osobních automobilů. Je to dlouhodobě neudržitelný způsob dopravy. Preferujeme hromadnou dopravu. Především železniční. Rovněž integrované dopravní systémy ve městech, kde mohou být využívány vozidla s alternativními pohony. 

 

Není možné nadále tolerovat, aby kamiony převážely napříč Evropou zboží, které by, z logiky věci, mělo být na kolejích. Uměle tak je vyvolávána potřeba stavby stále dalších a dalších dálnic.

Západoevropské země jsou protkány vodními cestami a budují se stále další. Protože jedna loď nahradí až padesát kamionů. A ještě jde o dopravu nejlevnější! Musíme využít možnost, kterou naši předkové vyjednali po první světové válce – přístavní území v Hamburku. Je třeba odstranit pár desítek kilometrů polní cesty, která brání využití „labské dálnice“ od Chvaletic do Hamburku.

Stavby vodních cest zdaleka nejsou jen pro dopravu. Především slouží hydrologické stabilitě krajiny. Umožňují zadržovat vodu v krajině (hlavně na Moravě), brání povodňovým škodám, zvyšují zásoby podzemních vod, atd. Slouží i k ekologicky čisté výrobě elektřiny.

Letecká doprava je někdy nenahraditelná. Ale hradíme správně její náklady? Letečtí dopravci neplatí spotřební daň z pohonných hmot. Silniční i železniční ano. Proč má jeden dopravní mód takovou konkurenční výhodu?

Bezpečnost dopravy musí být vždy prvořadou věcí. Především na silnicích, kde patříme mezi země s největším množstvím osob usmrcených při dopravních nehodách. Dopravní výchova dětí, pořádek v autoškolství, státní dozor nad stanicemi technické kontroly, důsledný postih agresivních řidičů policií, to je naše cesta k bezpečnější dopravě.

 

Severočeská PRAVDA
Vydává Miroslav Starý, IČO: 62732021, E-mail: stary_m@volny.cz
Adresa redakce: Mimoň IV., Letná 207; telefon 606590473