KULTURNÍ STOKA - ČT

ČT a „Kulturní tunel“

Zamyslete se přátelé a pátrejte ve svých vzpomínkách. Kdy jste na obrazovce ČT viděli skutečně hodnotný film či seriál? Nepamatujete se? Není divu. To, čím nás poslední roky krmí ČT a komerční televize nemá nic společného s kulturou ducha. Nevylepšilo to ani období Vánoc, konce starého a začátku nového roku. Celkem spolehlivě se potvrzuje, že čím je větší reklama, tím horší je předložený produkt. Tak jsme třeba s nadějí očekávali Svěrákův „Po strništi bos“, když autor nabízel návrat do klukovských let. Vydrželi jsme se na to dívat asi čtvrt hodiny. Na Nový rok opravdu nevhodný film. Už jsme si zvykli, že v tomto období převládaly pohádky a jiné zejména starší, které jsou kvalitnější. Mohli jsme je vidět snad všechny, protože každá byla v televizi několikrát, jen třeba vždy na jiném programu.

Komerční Nova, Prima a další žijí z reklam a nic nás nestojí, takže i když také nic moc. Zadarmo to ovšem úplně není. Bere nám to čas a blbne hlavy. Co nám televize poskytují? To samé, co šmejdi, kteří odvezou důchodce někam na guláš a pak jim vymývají mozky, aby koupili předražené šunty.

ČT 4 sport. Přináší sport v omezeném rozsahu – na co jsou peníze na zakoupení práv.

ČT 2. Válečné a tajné operace, ve kterých vítězí báječní „amíci“. Japonští a němečtí tupci neměli nikdy šanci. Rusové sice osvobodili většinu Evropy za cenu 28 milionů svých padlých, nicméně ČT dělá, aby se historie přepsala, a dle instrukcí pana Sorose mění dějiny. Snahou ČT jako výrobce „názorů“ je, aby naši vnuci v budoucnu oslavovali jako naše osvobození příjezd několika amerických tanků a džípů do již osvobozené Plzně.

ČT 24 je pračka na vymývání mozků (pardon: brainwashing). Opakovaně jako na flašinetu ČT 24 denně odehrává stejné pouťové hity „Rusko, toť agresor“ a „V. V. Putin, toť Satan“. Není divné, že na rozdíl od ulhaného a nejméně oblíbeného amerického prezidenta Obamy popularita Putina dosáhla v Rusku 80 %? Ale redaktoři ČT tvrdí, že Putina sami Rusové nemusí! Přizvou si k tomu Romancova, geografa a experta na Rusko, který své dojmy o Rusku a Putinovi předkládá jako fakta, což svědčí o tom, jak se dnes tvoří „odborný názor“. Pochybná existence na dobře placené židli na jakési fakultě, na dnes již bohužel pochybné UK. Co tam dělá? Čučí na CNN (PR tribuna CIA, která současně rediguje její zprávy), FOX a ČT 24. K tomu si občas pročte MF, aby náhodou nevybočil z linie pravdy-lásky. Pak sesmolí antilský komentář, který mu tu a tam otisknou a jako „kovaného rusofoba“ pozvou do ČT. Tak se dnes přátelé produkuje v ČT politická pluralita za peníze českých koncesionářů. Moderátorské eso ČT Takáč a jeho půvabná kolegyně Tvarůžková kladou geografovi zapeklité otázky dle předem připraveného scénáře, který dva dny před přenosem obě strany pečlivě nazkoušely. Na druhu stranu televizní střet ad hoc mezi půvabnou moderátorkou a Dr. Vyvadilem, který se odehrál před několika měsíci, ukázal, že Dr. Vyvadil půvabu rozhodně nepobral, ale o to má více v hlavě a moderátorku Tvarůžkovou argumentačně ztrapnil. Pochopitelně se tento ošklivý člověk na obrazovce ČT již nikdy neobjeví!

Zato sionisté, jako ukrajinský „rusofóbní“ expert Jefim Fištejn, či propagátor „kontrolovaného mučení“ a současně odpůrce „kolektivních sociálních a lidských práv“ Roman Joch, mají v ČT permanentky. Kdo jim je předplatil? Tak do toho sakra koncesionáři ČT nemají co kecat!!!

Byly doby a nebylo to tak dávno, kdy v biografech a TV dávaly kvalitní filmy. Mexické, francouzské německé, ruské, maďarské, dánské, italské, španělské, indické, atd., atd. Kam se poděly tyto skvosty? Nejsou peníze! 7 miliard ročně je málo? Proto se musíme dívat na americké splácaniny, akční filmy a „thrillery“ páchnoucí krví a zlem. Proč ČT neuvádí francouzské či italské komedie? Místo toho nám vnucují mozek urážející americké „sit comy“, kde se dokonce ukazuje, kdy se máte smát! Tuhle nechutnou zhovadilost si nedovolila ani Zelenkova „normalizační“ televize. Richard Gere, princátko z pohádky „Pretty women“ prohlásil v pořadu „Na plovárně“, že vkus českých diváků není moc dobrý, když se jim líbí ruská pohádka Mrazík, kterou si zamilovalo několik generací čecho-slováků.

Dnes Ministerstvo kultury a TV rada rozhodují o tom, co je a není pro nás vhodné? Kdo tam sedí? Vávra již zemřel. Že by Uhde chtěl rozhodovat, co nás kulturně povznese? Jako satisfakci, že ty jeho kraviny, co napsal, nikdo nečte?

Občas nám promítnou 35 let starou nádhernou klasiku (Gabin, Mastroianni, Ventura, Burton, Peter O´Tool, Delon, Denevueová, I. Bergmanová, Lorenová). Dnešní stars jim nesahají ani po paty.

Přátelé, uvědomujete si vůbec, na jaký kulturní hnůj se den co den díváte? No vy, kteří přicházíte domů večer unaveni z práce to ani v podstatě nevnímáte. Mrkněte se na program. Od rána do půlnoci a od půlnoci do rána na všech kanálech nás krmí béčkovými ujetými psychopatickými krváky, škváry, seriály, různými zrůdnými amorálními reality-show, či naháči mající přežít v džungli. Vše doprovázeno slovníkem plným sprostoty a oplzlostí, za které by se kdysi i dlaždič zastyděl. Určitě budete mít pocit neohroženosti po zhlédnutí americké škváry, kde neprůstřelný, Bruce Willis osvobozuje svět, ve skutečnosti poseroutka, který se bál si sednout do linkového letadla po „teroristickém útoku“ na „dvojčata“. Zvládnete to vy v reálu, když budete čelit útoku nepřizpůsobivého, žijícího ze sociálních dávek, který vám ukradne bandasku s kafem a svačinu? Madam Šabatová, či Uhl nebo Dienstbier vám vysvětlí, že se jedná o ojedinělý projev jedince, který zatím nepochopil ideu multikulturalismu.

Už vás někdy napadla prostá otázka, proč naše TV media v podstatě zpitomněla? Odpověď je jednoduchá. Nákladově levný americký brak je totiž zdrojem lukrativních příjmů většiny našich umělců, tzv. „celebrit“, kterým nedošlo, že dělat opravdové umění je náročný kumšt, na který intelektuálně, ale ani s talentem nestačí, a že snadnější je v dabingu otevírat hubu za velký prachy.

Dnešní umělecké celebrity jsou pouze parazity a pochlebovači, jejichž jedinou schopností je umění krást myšlenky, či jak sami tvrdí „tvůrčím způsobem inovovat“ díla předchůdců, poněvadž sami jsou bez talentu a uměleckých invencí cokoli originálního vytvořit. Snad kromě hloupých grimas, aby někoho napodobili či zesměšnili.

Nejsou schopni, aby sami cokoli vytvořili, co by vyvolalo srdečný a spontánní výbuch smíchu, což bylo vlastní koštýřům, jako byli Jan Werich, Vlasta Burian, Jiří Sovák či Vladimír Menšík. Je neuvěřitelnou ironií, že dnešní doba takové velikány nevytvořila. Důvod je jednoduchý. Předsametová ČT v sobě nenesla tolik nenávisti, pokrytectví, falešné morálky a sprostoty. Jako ta dnešní svobodná, která se stala stokou plnou lží, která popírá pravdu a vymazává historické kořeny a paměť českého národa. Česká jazyk v podání předsametových umělců a těch, kterým dnes ČT dovoluje, aby se za naše koncesionářské poplatky zviditelňovali na obrazovkách, je nesouměřitelný. Zmizela poezie, kterou ani „normalizátoři“ nevymazávali, zmizel tím i cit pro jazyk, jehož mistry byli takoví velikáni české kultury, jako byl Radovan Lukavský či Zdeněk Štěpánek.

„Chcete-li zničit národ, odřízněte jej od jeho kořenů!“ A to je právě to, co se programově koná podle instrukcí Sorose, pár „potentátů“ z Bruselu. „Likvidace homogenity evropských zemí“ a my ji našimi koncesionářskými poplatky ještě musíme platit. Není tento akt „Kulturním tunelem“ a tím pádem zločinem?

K působení české televize, jí a dalšími kulturními zločinci páchaných činů je třeba přičíst v poslední době narůstající počet produkované lživé tvorby, která převrací naruby historická fakta v rozporu s historickou skutečností. Nemám tím na mysli reklamní spoty, které velmi oplývají podvody a zhovadilostmi všeho druhu – např., že někdo „hoří“ pro nějaký televizní kanál, „jako Jan Hus“. Zmiňovali jsme zde už třeba překroucený paskvil Habermannův mlýn, přidat bychom mohli i film o legendárním horolezci z Hruboskalska Joskovi Smítkovi, který vyvolal řadu protestů pamětníků. Poslední municí je film o Janu Palachovi, který bude na programu 12. ledna. Už z ukázek je zcela zřejmé, že se nejedná o pravdivý příběh, ale o paskvil sestavený z vykonstruovaných událostí, které se vůbec nestaly. Jan Palach byl nešťastný, nervově labilní mladík, který byl zneužit k drastickému projevu politického nesouhlasu. Jeho smrt bych považoval víc za vraždu než sebevraždu a za vrahy označil ty, kteří ho k tomuto činu, kterého litoval bohužel už pozdě na smrtelném loži, přivedli. Dobře to věděli třeba jeho rodiče, kteří nejméně tři roky odmítali jakékoli rozhovory pro všechny sdělovací prostředky. O tom ten film ale zcela jistě nebude.

A Je to jasné

Závěrem poznámku dělící: Nedělí se jen společnost, jak si mnozí stěžují, ale i (ne)obliba umělců. Příčina je v tom, do jaké míry se rozhodnou upřednostnit oblibu diváků nebo oblibu svých šéfů. Tak např. takový dosud oblíbený a kultivovaný Marek Eben. To, že uvádí Stardance a má potíže ze základními tanečními kroky bychom mu jistě odpustili. To, že do zábavné soutěže plete politiku rádoby vtipnými, spíše však trapnými poznámkami, kterým se už dnes směje málokdo, já třeba ne. Inu je to na každém z nich, pro kterou oblibu se rozhodne. Pro umělce by měla být obliba divácká tou hlavní. Jenže plnění pokynů šéfů a jejich obliba se prý více vyplatí. Pan Eben se rozhodl pro tu druhou. A není sám…

V Mimoni 3. 1. 2019, M. Starý

Severočeská PRAVDA
Vydává Miroslav Starý, IČO: 62732021, E-mail: stary_m@volny.cz
Adresa redakce: Mimoň IV., Letná 207; telefon 606590473